اعلامیه پایانی کار کنفرانس ششم سازمان سوسیالیستهای کارگری افغانستان

کنفرانس ششم سازمان سوسياليستهای کارگری افغانستان در روزهای 18 و 19 ماه می 2013 مطابق 28 و 29 ثور سال 1392 با حضور و شرکت مستقیم و فعال نماينده گان تشکيلات داخل کشور از طريق انترنت در يکی از کشورهای اروپای شمالی با موفقیت برگذار گردید.

کنفرانس ششم سازمان پس از انتخاب هيئت رئيسه و با پخش سرود انترناسیونال و یک دقیقه سکوت به یاد جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم، کارش را با سخنرانی افتتاحیۀ رفیق فهیم آزاد عضو شورای مرکزی و معاون دبير کميتۀ اجرائيه رسماً آغاز نمود.

سپس رفیق ارسلان مهربان مسؤول کمیته تشکیلات سازمان ، گزارشی از فعالیت ها و موقعییت سازمان از مقطع کنفرانس پنجم، به کنفرانس ارائه نمود. پس از ارائۀ گزارش رفیق ارسلان ، رفیق حیدر سامی مسؤول کمیتۀ تشکیلات داخل ، از فعالیت کمیته های شهر های مختلف، گزارش داد . رفیق زرقا فروغ مسؤول امور مالی نیز گزارش مبسوطی از وضعیت مالی سازمان و کمیته های جانبی، به کنفرانس ارائه نمود. در پایان این بخش رفقای شرکت کننده در کنفرانس، حول گزارش های ارائه شده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در ادامۀ کار کنفرانس بحثی از جانب رفیق فهیم آزاد ، پیرامون سبک کار ، بررسی علل بروز مشکلات، راه های غلبه بر آن و تأمین پیش شرط های لازم جهت جلوگیری از بحران، همچنان ضرورت تمرکز بیشتر جهت استحکام و گسترش سازمان در داخل و بافت  طبقاتی و کار با جوانان، ارائه شد. بعداً رفیق کبیر کهکشان حول طرح ساختار تشکیلات و نیاز های کنونی سازمان بحثی ارائه نمودند.

کنفرانس در ادامۀ کار خود و پس از بحث های ارزشمند روی مباحث ارائه شده، کلیه دستور هایی را که مورد تأیید و توافق قرار گرفته بود، به اتفاق آراء به تصویب رسانید. همچنان در إدامۀ کار کنفرانس و به گونه یی ضمنی ، بحث و تبادل نظر پیرامون چگو نه گی نقد مذهب و ضرورت آن صورت گرفت و قرار بر آن شد تا شورای مرکزی منتخب کنفرانس، سیمینار های درون سازمانی را برای تدقیق این بحث راه اندازی نماید. و همچنین کنفرانس یک کمیسیون سه نفره را موظف نمود تا در پرتو مباحث انجام شده پیرامون سبک کار، طرحی را آماده نموده و در اختیار شورای مرکزی قرار دهد.

دستور بعدی کنفرانس، انتخاب اعضای شورای مرکزی بود که با رآی مستقیم شرکت کننده گان کنفرانس بر گزیده شدند. همچنان کمیته های سازمانی ، مسؤولین و اعضای کمیته ها و نیز سر دبیران و اعضای هیأت تحریریۀ نشریۀ تیوریک و تحقیقی عصر جدید، نشریۀ سوسیالیسم کارگری و مسؤول و اعضای کمیتۀ سایت سازمان، در فضای بسیار رفیقانه و دموکراتیک انتخاب گردیدند.

اعضای شورای مرکزی رفیق فهیم آزاد را به عنوان دبیر کل شورای مرکزی و رفیق حیدر سامی را بعنوان معاون دبیرکل، بر گزیدند.

کنفرانس ششم سازمان سوسیالیستهای کارگری افغانستان با سخنرانی اختتامیۀ رفیق آزاد و تأکید او بر آغاز دور جدیدی از حیات سیاسی و مبارزاتی و وظایفی که در دستور فعالیت سازمان سوسیالیستهای کارگری افغانستان قرار دارد و باإتکاء به خرد جمعی و اصول سازمانی که در پرتو آن میتوان از موانع و مشکلات متعددی که فرا راه سازمان قرار دارد گذشته و سازمان را با در نظر داشت مبانی نظری سوسیالیسم کارگری و باتکاء به طبقۀ کارگر به آن گردانی تبدیل نماییم که بتواند پاسخگوی نیاز های نظری و سیاسی طبقۀ کارگر وجنبش آزادیخواهانه سوسیالیستی باشد ، کنفرانس پس از دوروز کار پربار و مؤفقیت آمیز با پخش سرود انترناسیونال به پایان رسید.

.

زنده باد سوسياليسم!

شورای مرکزی سازمان سوسياليستهای کارگری افغانستان

22 می 2013 ؛ 1 جوزای سال 1392

Permanent link to this article: http://workersocialist.org/%d8%a7%d8%b9%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%87-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%da%a9%d9%86%d9%81%d8%b1%d8%a7%d9%86%d8%b3-%d8%b4%d8%b4%d9%85-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86/