اطلاعیه به مناسبت هجوم وحشیانۀ ارتش رژیم فاشیستی-اسلامی اردوغان بر مردم آزادیخواه “روژئاوا” در شمال ‌شرق سوریه

سوسیالیسم کارگری افغانستان

سوسیالیسم کارگری افغانستان

در اثر توطئۀ و هم­آهنگی مشترک قدرت های امپریالیستی و دولت فاشیستی ترکیه ارتش جنایتکار این کشور به دستور اردوغان حملۀ بربرمنشانه اش به “روژاوا” در شمال سوریه را در همراهی با نیروهای سیاه اسلامی از زمین و هوا به تاریخ ٩ اکتبر آغاز کرد. دولت فاشیستی ترکیه یک عضو مهم و نیرومند سازمان جنایتکار ناتو می­خواهد برای بار سوم مردم این سرزمین که قهرمانانه تا پای جان علیۀ لشکر سیاه داعش، یکی از فراورده های سرمایه ­داری جهانی، ایستادند و پوزۀ آن را به خاک مالیدند را جلو چشم جهانیان سلاخی کند. آنچه که به همه­ گان عیان است و در حقیقت سرمایه ­داری جهانی، کشورهای مرتجع منطقه و نیروهای اسلام سیاسی همه از گسترش و توسعۀ آن در مناطق دیگر و تحت نفوذ شان سخت در هراس اند، سازمان دادن نوعی از سیستم خودگردانی و همزیستی دموکراتیک در روژئاوا و مقاومت علیه اسلام سیاسی است.

تبعاتِ این یورش ارتجاعی چیزی نیست جز از نسل کشی و انهدام هستی و زنده­ گی ملیونها باشندۀ این منطقه و موج جدیدی از آواره­ گی و خانه بدوشی آن­ها؛ مردم روژئاوا با همان اندک امکانات در دست داشتۀ شان در چندین جبهه در مقابل هجوم نظامیان تا دندان مسلح رژیم فاشیستی-اسلامی اردوغان به نبرد پرداخته و پایداری و استواری نشان داده اند.

این جنایت آشکار یک بار دیگر ماهیت به شدت ضد انسانی کشور های به اصطلاح متمدن غرب و قدرت های منطقه­ یی و جهانی در حمایت از اهداف دولت ترکیه را به نمایش گذاشته و نشان می­دهد تا زمانی که نظام غیر انسانی سرمایه­ داری به حیات ننگین و جنایت­بارش ادامه دهد، بروز جنگ و جنایاتی از این دست که هم اکنون در روژئاوا از مردم محروم و بی­دفاع قربانی می­گیرد، در اشکال دیگری ادامه خواهد یافت. مهار جنایتکارانی چون اردوغان و حامیان غربی او، تنها و تنها با مبارزه و همبسته­ گی جهانی کارگران و مردم آزادیخواه جهان میسر است.

سازمان سوسیالیستهای کارگری افغانستان در حالیکه این یورش جنایت­کارانه و قصاوت آشکار را شدیداً محکوم می نماید همچنان خواهان قطع فوری تجاوز نظامیان جایتکار ترکیه بر روژئاوا و کوبانی است و از هر حرکت آزادیخواهانۀ نیروهای سوسیالیست، چپ و مترقی برای دفاع از مردم این منطقه و محکومیت دولت فاشیستی ترکیه قویاً حمایت می­نماید. آمریکا و رهبران کشورهای غربی حامیان بالقوۀ این جنایت اند، دست همۀ این جنایتکاران از زنده­ گی و سرنوشت مردم کوتاه باد.

 

پیروز باد مقاومت تحسین بر انگیز مردم روژئاوا علیه ارتش رژیم فاشیستی ترکیه

 

زنده باد سوسیالیسم

شورای مرکزی سازمان سوسیالیست­های کارگری افغانستان

١٠ اکتوبر ٢٠١٩

Permanent link to this article: http://workersocialist.org/%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%db%8c%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d8%aa-%d9%87%d8%ac%d9%88%d9%85-%d9%88%d8%ad%d8%b4%db%8c%d8%a7%d9%86%db%80-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b4-%d8%b1%da%98/

Leave a Reply

Your email address will not be published.